Kalvdagis!

Nu är lagårn ett enda stort dagis igen :)  åtta små söta kalvar har kommit än så länge och det kommer nog födas ca 20 till! ska ta fler bilder på dem sen. De är så ruskigt söta och busiga och deras kossemammor har fullt upp med att hålla reda på dem när de springer runt och busar. Än så länge är allihopa med sina mammor inomhus, men i morgon funderar jag på att släppa ut dem i hagen... men innan måste hagen utrustas med dubbla trådar så kalvarna inte smiter. Ja är livrädd att de ska börja ge sig ut ur hagen och springa bakom lagårn där brunnarna finns och ramla i och drunkna!  I sommar MÅSTE vi sätta staket vid brunnarna!  De är mycke som måste göras.. suck. Nåja.

Nelly håller på att bli stor, hennes babypäls har börjat lossna. Å de är ju inte LITE hår som lossnar! de tar liksom aldrig slut. Antar att de är en blandning av vinterpäls och babyhår hehe och ju mer jag borstar desto mörkare blir hon :) Synd bara att all den där gulliga ulliga ljusa babypälsen försvinner. Ja gillar ju när hon är så mjuk å ullig!Ibland tycker ja faktiskt att hon luktar får i pälsen, de luktar iallafall jättegott!





 Kaninen Anders har fått en flickvän som heter Flisan. Flisan satt ensam och bortglömd i en hundbur i en by intill min by och då kunde jag ju inte låta bli att ta hand om henne.
Simon å Flisan
Naaw så söt!


Kommentarer
Postat av: Linda

Nämen så söt!

2008-04-03 @ 18:22:24
URL: http://liiindaaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0