Småttingarna

Just innan det blev de där riktiga snöovädret så bestämde jag å simon oss för att släppa ut kalvarna och deras mammor. Mest för att få plats för andra högdräktiga kor som vi ville kunna ha koll på inomhus och så för att de är väldigt bökigt att utgödsla inomhus med så många kor inne. Så jag tänkte att de blir ju toppen att släppa ut dem, de kommer ju ändå bara att bli varmare nu eftersom de är vår :)  Så vi släppte ut dem!  Sen kom snöovädret...! typiskt... alltid är de något ja måste oroa mig för. Så då låg ja där på natten å hörde hur vinden dånade å tänkte på de stackars småkalvarna som fick vara med om en riktig snöstorm första natten de var ute. I själva verket gick det ingen som helst nöd på kalvarna. De låg inne i ligghallen med rent å fint strö och idisslade med sina mammor i lugn och ro och brydde sig inte alls om att det var oväder utomhus. Så nu kommer jag inte att oroa mig nå mer över att de ska må dåligt av att vara ute. Å nu kan vädret bara bli bättre! Ser fram emot alla soliga vårdagar :)

Här kommer lite bilder som jag tog dan efter då ovädret precis hade börjat ge med sig :) image61

Kommentarer
Postat av: Heidi

Vilka charmiga små lurv :)
Med den där pälsen går det nog ingen nöd på dem ändå.. ;)

2008-04-10 @ 23:46:01
URL: http://blackrose.bloggagratis.se
Postat av: Linda

Jodå, nån dag i veckan ska du väl hinna förbi. :)

2008-04-16 @ 09:39:36
URL: http://liiindaaaa.blogg.se
Postat av: Linda

Haha, tror jag är lite trött. Svarade på ett gammal inlägg. :p

2008-04-16 @ 09:40:50
URL: http://liiindaaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0