Min nya blogg

Ännu en ny blogg! Ja har insett att nightlife inte var så roligt ändå... speciellt när Karl petter verkar ha tagit bort sin sida... vilken nörd jag är! haha nä men nightlife kändes inte så personligt heller. Var som mest en oseriös raggningssida. Men den kan ju va kul att ha för skojs skull. Men för att blogga är nog den här sidan bäst, den känns mer personlig iallafall. Så här kan ja skriva hur mycke ja vill om mitt bonderi och mitt liv i övrigt.

Ja sitter för tillfället och bokför, men tog en liten paus för att blogga lite. De här med bokföringen har varit ett stort orosmoment för mig, ja har varit så rädd att ja inte ska fixa det så jag har skjutit upp det hela tiden, men nu har jag äntligen tagit itu med det och det var lättare än jag trodde. Mycke lättare än när vi fick hålla på med det på grans. Blir väl lättare när det handlar om ens egna ekonomi och veriffer. Så nu känns det som om en sten har lossnat från mitt hjärta när jag äntligen har börjat iallafall. 

Jag har bestämt mig för att gå en kurs som handlar om nötköttsproduktion och består av tre träffar. Där ska det diskuteras hur marknaden för oss nötköttsproducenter ser ut och om de finns behov av mer kött och fler producenter och så kommer vi göra studiebesök på olika gårdar. Kan bli intressant att få veta hur framtiden kommer bli för jag funderar verkligen mycke på hur allt ska bli. om man ska lägga ner eller om de finns en möjlihet att fortsätta med dikorna och köttdjuren. De har sett lite dystert ut för mig på sista tiden, men på den här kursen kanske man kan få ideer eller så inser man att det inte funkar. Ja hoppas då att jag åker hem med mindre frågetecken än när jag åkte dit iallafall. Nu ska jag bara försöka få med mig kollegorna från selet, Kjell och Erja för de vore kul att åka dit med nån man känner,



Nä nu ska jag fortsätta med bokföringen! Ha de fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0