Ridtur i skogen

Igår var det en sån fin dag så jag for ut med hästarna på en tur upp mot berget. Jag tog bara tränset i handen och gick till hagen tränsade Diana, hoppasde upp och så for vi. Rolle och Nelly fick springa bredvid. Till en början när vi skulle gå förbi lagårn så hittade Rolle en hötuss som han tyckte var mycke intressantare att mumsa på än att fara ut och motionera så vi hann uppför halva backen innan Rolle upptäckte att han höll på att bli ensam kvar där. Å jäklar vilken fart det blev på honom, full galopp uppför hela backen! de såg för roligt ut, finns inge roligare än att se rolle släppa loss och springa så det ryker. Ja skrattade så jag höll på att glida av Diana.
Nelly märker ju oxå att de är bus på G så hon blev ju helt till sig hon oxå :) Hon är lite oförsiktig när hon följer med på ridturerna, hon springer sick sack mellan hästarna och retar dem och just när de försöker nafsa till henne så sticker hon iväg som en blixt och de syns att hon bara retas med dem! Ibland har de varit riktigt nära att Rolle fått tag i henne, men hon är lite för snabb för honom. Vore nästan bra om han fickk nafsa till henne så hon lär sig att vara mer försiktig kring hästarna just när vi är ute och rider. Annars i stallet är hon och Rolle jättegulliga med varandra. Hon brukar slicka honom i ansiktet och på öronen, det ser jättesött ut.
 

Nu ska jag gå och bokföra! Ha det fint


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0