Hej å hå!

Är ganska så klar med slåttern. Har en stor åker kvar som det förhoppningsvis blir bra hästhö på. Hela sommaren har det ju varit så himla ostadigt väder och regnat nästan var tredje dag. Men nu har de lovat sol i flera dagar så då tar jag hästhö-ängen. Gör ju inget att det är lite sent slaget, blir bra fjording hö :)
Så jag hoppas på riktigt fint torr hö!
Polar på med det ena och de andra här på gården. Känner mig nästan lite ledig emellanåt, men riktigt ledig blir man aldrig. Går morgon och kväll och kollar korna och hästarna tar ju sin tid varje dag oxå. plus att det alltid är nått som behöver göras. Har tömt lagårn på skit så nu är det bara att ta in högtryckstvätten och göra fint där inne. Men ja funderar på att vänta med det till skolorna börjar igen för då får jag min praktikant Andreas som kommer och praktiserar några dar i veckan eftersom han går iv programmet, sen ska har välja grans, tror han iallafall, bra val!
Så högtryckstvätteri är ett bra praktikant-jobb =)
Är ju ändå inte bråttom att få in kalvarna.

Storebror och hans familj från göteborg har varit här i en och en halv vecka. Jättekul att träffa tvillingtjejerna som växer så det knakar! Roligt att träffa hela familjen eftersom vi ses så sällan. Hoppas de snart kan flytta upp! Skulle vara så kul att ha dem närmare så vi fick se dem oftare.
Här är en bild på tjejerna.


Den enda bilden på dem som jag hann ta! Typiskt... Här var de påväg till badstranden.
Tycker inte att jag hann vara med dem så mycke som jag hade velat, men vi hann med att rida och så fick de åka ganska mycke traktor med mig så jag hoppas de hade lite kul med mig iallafall.

Marie, brorsans sambo har börjat som Mary kay konsult så givetvis har hon nu fått värva mig, syrran och mamma så numera är vi hennes kunder. Jag hade ju redan en annan konsult, hon var jättebra hon oxå, men klart man ska gå över och stötta familjemedlemmar så jag har bytt nu. Vi hade en jättetrevlig spa kväll där vi fick ha fotbad och prova spagrejer till benen och fötterna (gick att använda på hela kroppen, men vi provade bara på fötter och ben)  Jättebra saker som jag såklart ville köpa, men jag har inte råd med allt jag vill ha. Hon sålde ut smink som snart skulle utgå ur sortimentet så jag fick tag i en jättefin guldig ögonskugga för ett riktigt bra pris, ett läppstift och så hade hon kvar en dosa med bronzer pudret som inte går att få tag i längre!  Klart att jag var tvungen att köpa det med! Har länge velat ha det. Så det var en jättekul kväll, vi satt och surrade rätt länge. Är som så kul med sånna där tjejträffar :)



Kommentarer
Postat av: Linda

Men fuusk, ville också ha det där pudret! :P

2008-07-24 @ 19:13:02
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/
Postat av: Linnea

Joddå det är bara att plocka på dej alla bilder du vill:)

2008-07-24 @ 21:34:23
Postat av: mli

Vad söt bild på tjejerna! Jag tror nog de hade kul med sin bondefaster =) det är inte alla barn som får chans att åka traktor, även om man kan tycka att det borde va obligatoriskt hehe =) Vi hade ju så mycket kul på bondgården när vi var små =)

2008-07-27 @ 20:37:40
URL: http://zzzmli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0