Reparationer

Laddade ett stort lass med fastgödsel i lördags och tänkte att nu jäklar ska jag sprida tills de inte finns nå mer att sprida... hann köra ett lass sen gick ena bottenmattan av!  Måttligt kul. Hatar när saker går sönder. Så nu står gödselspridaren i maskinhallen med trasig bottenmatta och en stor pöl med olja under sig (pga trasig packning) med andra ord, i stort behov av rep. Kommer bara att laga mattan, sen köra igång igen, så får vi fixa packningen senare.  Tur att ja har en bror som är duktig på att skruva och är snäll å hjälper mig. Vet inte va jag skulle göra utan honom!


Här anländer jag med trasiga spridaren... den var billig då kan ja lova!!  Första snön kom den dagen oxå, det snöar på bilden. Som tur var kom regnet sen.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej!Va tråkigt när de inte funkar!Jag har en sån tur att jag har en sambo som fixar allt sånt,jag plastar bal o fodrar,sen får man ju rycka in om det kniper..Ha en bra dag!

2008-10-07 @ 09:14:22
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja fy så trist när det inte fungerar. Och skruva sen... :s. Jag har haft pappa till hjälp och sen har grannen och exet kunnat assistera om det har behövts. Fast nu har exet en ny sambo och jag tror inte hon är så pigg på att han pratar med mig. Tyvärr. Det är nog bara för mig att inse att jag måste bli bättre på att skruva själv så jag får väl träna i vinter när välten ska plockas ner ochlagas lite sen vårat äventyr i våras när jag tappade den efter vägen.

2008-10-07 @ 09:30:49
URL: http://livetpalandet.blogg.se/
Postat av: Mari

Hej Evelina! Jag visste inte att du hade en blogg! :) Vad roligt att läsa om din bondgård! Jag tycker att du är jättehäftig som tar hand om allt! :) Ha det jättebra! Hoppas vi syns snart! Kram!

2008-10-12 @ 22:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0