Helgen

I helgen hände en tråkig sak... jag var tvungen att be pappa skjuta en av mina dikor eftersom hon varit väldigt sjuk i flera dar och inte svarade på medicinen. Alltid tråkigt när sånt där händer men hon led och blev bara sämre så då fanns det bara en sak att göra.

Marie var förbi med sin unghäst Geronimo, har inte sett honom sen han var litet föl för sen åkte han på träning till södra sverige men nu är han tillbaka och han är jättegrann :)



 

Buffeln har fått en kalv, så nu har jag 29 kalvar. 

 

Heidi har varit förbi med sin kanin som ska få bo med mina eftersom hon ska flytta söderut.



Jag är fundersam om jag verkligen köpte en hund när jag köpte Nelly, eller var de kanske ett får?!?  *skratt*
Kolla in bilden från när jag precis borstat henne!



Massor av ull, åh förlåt ja menar hår!


Hann även med att partaja en kväll med Emma å hennes pajalapolare, de var svinkul och för en gång skull var jag lagomt lullig =P tyvärr har vi blivit väldigt dåliga på att fota partybilder, får ta och bli bättre på de gumman!


Kommentarer
Postat av: Linda

Herregud vad päls, haha!

2008-09-23 @ 09:59:23
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/
Postat av: Emma

Jösses va hår hon lossar :P

Haha, jaaa...Frank skickade mig ett på oss, men det är nog inget blogg-foto direkt ;)

2008-09-23 @ 10:44:25
Postat av: Lena

Tråkigt med kossan! Jag håller på att behandla "testikeltjuren" just nu och han är inte särskilt glad åt att se mig när jag passerar utanför hans lilla "sjukhage", kan bara tänka mig hur han kommer bete sig när han har fått ett par tre sprutor till. :S

2008-09-23 @ 11:36:53
URL: http://livetpalandet.blogg.se/
Postat av: Heidi

Svarar här då :)

"men shit ja trodde du skämtade om huset, men när jag frågade mamma så var de tydligen så att ni ska sälja det! Kan ju vara bra för hela familjen med miljöombyte. vars ska de flytta då? kram"



> Jodå, vi ska sälja och försöka hitta något i samma prisklass söderut. Har ju all släkt neråt, och pappa vill komma närmare mina halvbröder och barnbarn. Så det lutar åt dalarna :)



Kram och hälsa Gryn! :)

2008-09-25 @ 16:04:39
URL: http://blackrose.pixbox.se
Postat av: Linnea

Taack:)



Fick skynda mej och ta bilden snabbt för hon var väldigt sugen på att gå fram till vattnet och kasta i löv istället*



Himmel vad mycket päls:S



Och vilken snygging till häst, hur gammal är den?:)



Kraamar

2008-09-25 @ 20:15:50
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Lena

2008-09-26 @ 21:56:10
URL: http://li
Postat av: Lena

Hmm. Det postades av sig själv lite för tidigt... Sådant som händer. Jag brukar ha eget spannmål som bas och sen har jag toppfodrat med kraftfoder under hela stallperioden för ungtjurarna men jag hoppas att det ska fungera i år med bara eget spannmål samt grönfoder (bla korn/ärter) som komplement och bara ta kraftfoder som en sista puff i slutgödningsfasen.. Jag exprimenterar mig fram lite ;)



Tjuren blir bättre, nu tål han mig knappt. I morse när jag stod hos kvigorna och pratade så kom han och rusade in och fnös. Tur han ska på slakt snart!

2008-09-26 @ 21:59:04
URL: http://livetpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0