vildkattungar

En dag när mamma körde hem Ebba från dagis så råkade hon se att kattmamman, som vi misstänkte var en vildkatt, tillsammans med fyra små kattungar alldeles intill vägen vid solberg. Hon sa åt mig och jag åkte dit med kattmat för att försöka fånga dem, men jag såg bara kattmamman, men insåg att ja aldrig skulle få fast henne så jag lämnade mat vid några stugor så att de förhoppniongsvis skulle hålla sig kvar på samma område. 

Dan efter var kattmamman påkörd, hon låg död på sidan av vägen.

Hur skulle fyra små kattungar klara sig utan sin mamma...

Vi sökte som tok efter ungarna och tillslut hittade vi dem i ett härbre vid stugorna där mamma såg dem sist.
Snacka om lycka att hitta alla fyra!  ja blev så himla lättad, trodde aldrig att vi skulle hitta alla fyra.

Så nu bor de hemma hos mina föräldrar och mår så gott.
Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag ser deras nöjda miner när de ligger och spinner i korgen tillsammans alla fyra, tänk vilket grymt öde vi räddade dem från.




En stor spark i arslet till alla hjärtlösa idioter som skaffar sommarkatt och sen bara lämnar den till sitt öde när hösten kommer. Hur kan man bara vara så grym??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0