Kompis åt Rolle!

Igår fick jag reda på att Tottes ägare ska ta tillbaka honom hem till hennes stall redan nästa vecka!
Måste ha en ny vän till Rolle. Så ja satte mig och tittade på blocket efter nån som vill ha ut sin häst på foder. Hittade ett fint nordis sto som jag tror skulle passa Rolle perfekt! Men ja får inte tag i hon som äger den! Håller tummarna för att hon är kvar än så jag får fara och bekanta mig med henne och ägarinnan.



Kommer sakna Totte och jag vet att han kommer sakna oss och de här livet ute i västmark. Han har nog aldrig varit så fri som i sommar på de stora ytorna som de betat på och varit ute dag och natt med korna, busat och badat och sprungit runt och sett ut som världens lyckligaste. sist han skulle åka härifrån så slet han sig från transporten, sprang tillbaka till boxen i stallet och gnäggade förtvivlat. Sen i transporten gnäggade han ännu mer så de lät som om han var SÅ ledsen att åka. Kommer inte att vara med den dan han åker för då vet jag en som står och lipar.

Glömmer aldrig första gången jag släppte totte i kohagen. Han nosade försiktigt i gräset, fnös sådär som hästar gör när de blir uppspelta och så for han iväg som ett skott och utforskade hagen och korna. Såg ut som om han tänkte "är de här verkligen en hage! Ja tror jag är på rymmen, så kuuul!!"  de såg för härligt ut. Bara stod där och tittade på honom, de är lycka att få göra nån så glad! 

Kommentarer
Postat av: mli

tummen upp för eves hästheaven on earth! :)

2009-08-06 @ 17:12:55
URL: http://zzzmli.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hur många hästar har du nu? Dom får ett jättebra hem hos dig!

2009-08-06 @ 20:17:20
URL: http://cisselijana.blogg.se/
Postat av: Mari

Åh vad jag tycker om din blogg!! :) Det är så mysigt att se alla fina bilder på dina djur och den är perfekt att surfa in på när man behöver komma bort från storstadslivet! :) Hoppas allt är bra med dig! Kram!!

2009-08-06 @ 22:30:05
Postat av: Ida

Han saknar nog västmark!

2010-05-29 @ 15:07:11
Postat av: Ida

btw, fint skrivet! :)

2010-05-29 @ 15:07:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0