Svar på kommentarer

Lite knepigt de här med att svara tillbaka till folk som skriver. en del har ju egna bloggar som man kan svara i men till er som inte har de så skriver ja väl svaren såhär istället. Eller så direkt i inlägget som blev kommenterat.

Till fred:
Jo jag är jättenöjd med Valtran! den känns perfekt både i styrka och storlek. Känns skönt att de blir färre timmar med hjullastaren nu när valtran tar mer och mer utav det jobbet jag förr använde hjullastaren till. Alltså mycke alldagligt jobb under höst, vinter, vår då det ska skottas i uthusen och köras ut balar till djuren. Och nu under sommaren då den går ute på fälten så trivs man ju rätt bra där i hytten, de vet ju du oxå om du har köpt dig en du me! =)  Så här i efterhand kunde ja väl önska att jag hade kostat på lite fjädring på den, de är ganska skumpigt efter vägarna här ute i byarna när jag kör hem balarna. Men de får ja leva med! Är ändå stor skilland mot min förra transportör Valmet 2005 som är känd för att vara ett järnspett på hjul efter vägarna! 
Klart traktorn är gjord för att användas och tro mig det gör den! Men de är ändå surt att damma ner den! Så känns de ju med alla nya fina grejjer. Men de är ju bara hålla efter.

Bulta, ja så har min pappa sagt i alla år och jag har liksom hakat på. Är inget främmande uttryck här uppe iallafall :)

Tack alla ni som kommenterat om Diana. Alla vi som har djur vet ju hur det känns. De är grymt att vara den som tar beslutet, men de är våran uppgift som djurägare att se till att de har det bra och inte ska behöva lida. Hur mycke sorger man än varit med om så är det ändå värt det, tänk bara så mycke fint man fått vara med om tillsammans.

Slutligen så vill jag bara säga åt den anonyma personen som ibland inte kan låta bli att sticka in nån elak kommentar om mig här och där i mina vänners bloggar, varför skriva saker om mig i deras bloggar?? Ta det med mig istället, du gör bara dig själv till åtlöje. Du kan säkert lista ut min mailadress, förressten du kan få den här direkt och så kan du maila mig istället. [email protected] 


Kommentarer
Postat av: Fred

Hej!



Visst är det bra komfort i hytten, trivs super. Har fjädring både här och där på min 141. Jag kan dock meddela att jag aldrig kommer att köpa en traktor utan framaxelfjädring framöver. Den funkar kanon. Tillsammans med lastarfjädring och avfjädrande lyftarmar kan man köra över nästa hur stora hinder som helst i full fart, tom med växelplogen på. En jäkla skillnad mot min Valmet 805. Kör över ett potthål och man stuttsar nästan av vägen. Man får dock tänka sig lite för. Det är inte säkert att det man dra efter traktorn tycker om att åka full fart över stock och sten.

2009-08-07 @ 23:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0