Uppdatering igen

Ja har börjat träna =P  eftersom ja vägrar fara på gym i stan så kom ja på den geniala idén att låna hem morsans orbitreck eller va den nu heter, placera den framför tvn och sen bara köra igång. Åkte även till min morbror och hämtade en sit up bänk som ja ska plåga magen med! Drog igång samma kväll och råkade nog överanstränga mig gode rejält. Magen är helt uppsvälld och ja kan varken skratta eller hosta för då gör det jätteont i magmusklerna. Om ja sitter ner ett tag å sen reser mig så måste jag linka fram som en gamling haha, ja ser inte klok ut. Så idag var det lite knepigt att jobba kan man lugnt säga...mycke pustande och stonkande bara för en sån enkel sak som att ta sig upp i traktorn!

Skulle ha lydit ett gott råd att ta det lugnt i början. Men för mig är de alltid allt eller inget.... så när ja började så gjorde ja det rejält. Kanske ja lärde mig nånting den här gången.
Är iallafall kul att träna när ja kan göra det hemma och framför tvn :)

Mina katter har börjat vara ute om dagarna!! de är så skönt för deras utevistelse har gjort dem till "riktiga" katter. Som instängda lägenhetskatter gick de mig på nerverna, de skulle vara kring mig hela tiden, sprang efter mig, klättrade på mig, de höll helt enkelt på att reta gallfebern på mig för att de var FÖR sociala. Men ja kan förstå dem, sitta ensamma i läggan medan ja är ute å inte ha så mycke att göra, klart de fick damp av det. Så jag började vänja dem med att gå ut och nu är de ute nästan hela dagarna och får hitta på egna äventyr ute i det fria! Sen kommer de in sover, tvättar sig och beter sig som katter ska göra. Nöjd :)
 

Ja å en av vildingarna, Smirre.

Har hunnit vara till K  i sunderbyn å kollat på hennes unghäst som hon ville att jag skulle köpa. Han var såå fin!  Men jag var tvungen att tacka nej. Jag har inte tid med nån mer häst...



Tog några bilder på deras getter oxå haha! De var bara för söta =)



Har varit iväg på extraknäck som avantförare hos en bekant som håller på att bila bort betong i sin gamla lagård. Sånt hade jag gärna farit på oftare, fick bra betalt och jag tycker de är kul att fara iväg å träffa folk.



S körde Brokken medan ja lastade ut betongen med avanten. 


I veckan kom M från Lantmanna hämtade stor plogen som jag bytt in när ja köpte traktorn.
Passade på att fota, såg så kul ut med plogen kopplad bakom traktorn den här tiden på året!





Annars är de rätt lungt bondeliv ja lever nu när de är vinter å mindre att göra... men nu kommer allt pappersarbete! håller på att bokföra och så ska det göras en massa ansökningar. 


Snart kommer Totte att åka tillbaka till sitt förra stall... =(  ja som har blivit så kär i honom. Tycker han är så mysig. Världens goaste, den enda jag får hålla på å pussa så här mysigt på mulen. Å när han tittar på mig så känns det som om han tycker om mig oxå, hans ögon är så kärleksfulla på nå vis. Ska ut å fota honom med systemkameran snart så då ska ja lägga ut bilder på sötnosen.

Kommentarer
Postat av: mli

Åh vad duktig du är som har börjat träna! =)

Vilka är alla bokstäverna du pratar om? är det nån man känner till? jag orkar inte tänka själv =)

Vad kul att katterna har blivit riktiga katter! ungefär som pinoccio :P haha

Gud vad söta getterna var.. jadu det fanns mycket att kommentera i det här inlägget =) det händer så mycket kring dig syrran!

Kram lillMli

2009-01-27 @ 21:15:36
URL: http://zzzmli.blogg.se/
Postat av: Marie

Hejsvejs! Tittar in här ibland och drömmer mig bort om mitt framtida liv som hobbybondmora...inte kommer jag att hålla det på din nivå men några djur ska väl trängas in i fuset? Hoppas du har det bra!

2009-01-30 @ 09:50:19
URL: http://lappurlivet.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad har du för plog nu då?



Jag tror inte att det är någon fara att korsa AA med H, sen att jag inte skulle göra det av "personliga åsikter" är en helt annan femma =). Jag är ingen anhängare av just AA som ras, håller mig helst till hereford, charolais och simmental.

2009-01-30 @ 21:51:43
URL: http://livetpalandet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0