Hej å hå!

Hoppsan nu var de ett tag sen igen!  Snabb uppdatering:

*Kossan med jättemage fick tvillingar precis som vi trodde! Allt gick bra och alla mår fint :) Har inte hunnit fota sötnosarna än, men de kommer!

*Rolle och Tösen har lärt känna varandra nu och Rolle ser glad ut igen och jag ser dem då och då stå och gnugga mankarna på varandra å då myser jag för fullt! Tänk att de löste sig till sist. Där ett tag var jag orolig att Rolle hade gett upp och bara sörjde sin Diana...han kunde stå i hagen och hänga med huvudet och drömma sig bort dit jag inte kunde se och han såg så himla ledsen och gammal ut. Men så vände allt och de blev vänner och Rolle lyste upp igen. 

*Håller på med andra skörden. I helgen tänkte vi göra klart, men vädret stoppade oss. *suck*

*Håller oxå på å målar maskinhallen och kalldelen... de är mycke att måla och ja undrar om ja kommer hinna med det innan de blir för kallt.
 

*Ett stort fält är redan harvat inför våren, tack och lov att nånting är klart lååångt i förväg haha.

*Har lejt min praktikant så han ska tvätta lagårn med högtryckstvätt! Skönt!
  Var bara det att tvätten är trasig =/  *suck* jaja de får vi lösa.

*Har börjat hämta hem balar för jag fick låna ett rejält lastbilssläp. Fick bara låna det några dar så ja hann bara få hem 200 st. 200 av ca 800....jisses ja har en hel del kvar.




Mina traktorbrudar åker med :) (Storebrorsans tjejer Alice och Elin)

*Vi har byggt klart kohuset ute på udden där korna har sitt nya betesområde. Tanken med uthuset är att korna ska ha tak över huvudet under somrarna när de går där och betar. så de kan gå in vid regn eller knott. Och så förvara maskiner där på vintern. 



*Har börjat stödutfodra djuren och det går massor med balar!! Ja känner panik över det...jag har för många djur tror jag.









Alice, Elin, mamma och Nelly


Vilopaus på min björn!


Rolle

Tösen


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Hoppas allt går bra å att hon har "börjat mjukna" mot Rolle;-)

2009-09-06 @ 16:39:25
Postat av: Sandra

Vackra bilder!Va korna får det lyxigt me en "sommarhall"! :)

2009-09-06 @ 21:19:03
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/
Postat av: Fred

Fina bilder. Är själv klar med andra skörden och buntarna är hemma på rundbalsplanen, det är skönt!!



Ps. Tror inte du har för mycket djur, troligtvis har du för lite mark. DS

2009-09-12 @ 23:31:32
Postat av: Linnea

Tusen tack för alla snälla kommentarer! :)



Det var grymt pinsamt på statoil, han trodde jag var jätte lat och inte orkade handla själv :P

Kraamar

2009-09-23 @ 22:50:48
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: sannaw

fina bilder på hästarna!!

2009-10-13 @ 11:08:57
URL: http://sannaaw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0