Rast

Tog en liten välförtjänt rast...måste kyla ner mig, de är så ruskigt varmt och jag är som vanligt för mycke klädd. nu blir de ombyte och drickpaus.  Ja fick ett bra träningspass under förmiddan när ja plockade sten medan pappa harvade. snacka om att stenplockning är djävulens påfund, tänk om man ändå kunde sätta ett gäng fångar från fängelset till att göra sånt. Bara sätta en fotboja på var och en ,som larmade om de gick ifrån åkern och så en stor kraftig vakt som satt på en sån där ihopfällbar stol och läste tidningen. Så fint de hade varit =) hinner fantisera mycke medan man plockar sten haha.
image135

En bild från förra året då jag hade hjälp av en tjej här från byn, hon körde traktor medan jag plockade sten. Här är vi på väg hemmåt alldelens bruna av allt damm och smuts =P
image136

Madde kör :) De ska hon få hjälpa till med nu till helgen oxå!

Hela eftermiddan har jag kört skit. Men mot slutet blev jag så jävla less för valmetens kraftöverföringsaxel vill inte dra igång när jag slår på den, den drar igång efter ett tag men de tar så jäkla länge så ja satte tunnan bakom deutzen istället, sen ringde Simon och sa att han trodde han visste va felet var och att jag inte behövde byta traktor =/ typiskt... men han är inte hemma än så kanske lika bra ja bytte.

Nä nu är rasten slut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0