Uppdatering :)

Hoppsan nu var det ett tag sen jag skrev igen.. Har haft ruskigt fullt upp. Hagar som ska plockas bort, balar som ska hämtas hem och sväm som ska spridas (mest bara för att få ner nivån i brunnen eftersom det läkt in en hel del vatten) maskiner som måste tvättas och ställas in, är FORTFARANDE inte klar med det. känner paniken. Hetvattenstvätten har slutat värma så nu kommer bara kallvatten så idag stod jag och rengjorde slåtterkrossen i kallvatten =( den blev givetvis inte alls lika ren och fin som den brukar och mot slutet var det så kallt att allt ville på att frysa fast på en gång. Fan att man ska va så sen med allt! 
För övrigt tycker jag de är rätt skönt att det börjar frysa på nu... det är inte lika lerigt och jävligt i hagarna och lättare att hålla rent där. Och snart blir det ju mycke lugnare oxå när jag blivit klar med allt som jag hamnat efter med..
I helgen fick mina pållar en ny hästkompis, Totte ett svenskt halvblod som min grannes dotter Ida ska ta hand om i några månader. Han är jättefin, påminner om min stora kärlek Grosz till färgen, fux med vita strumpor och bläs. Så söt så!


Totte, ingen vidare bra bild ja vet, men de kommer fler sen :)



Jag har fått hem den efterlängtade Valtran! 

En Valtra N101!  Den är som en dröm, känns helt perfekt =D  Det blir nog den här traktorn, bara jag och säljaren kan komma överrens om ett bra pris. Blir ju intressant med prisdiskussion till helgen när det är storkalas i lycksele på nå hotell som lantmanna har bjudit dit alla deras medlemmar på, swecon ska oxå dit och så en massa bönder. 450 st närmare bestämt! Så kul =)  Då är de bara att se till att jag inte dricker lika mycke som R så kanske ja kan få till ett riktigt bra pris haha =P 

På tal om partaj med lantmanna, var med om årets roligaste fest förrförra helgen då jag var hos syrran på avskedsfest för hennes kompis Jack som ska flytta söderut, vi hade jättetrevligt sjöng singstar och hällde i oss inför krogen, då fick ja nys om att lantmanna killarna (reservdels, säljare, mek å en bonde.) var påväg in mot stan till krogen och då bjöd vi in dem på förfest hos syrran. De blev superlyckat! Trots att de blev värsta krocken, syrrans killkompisar som var gay och så mina bondiga "grabbar" från lantmanna, tror ni vi var lite skeptiska på om de skulle funka, men de gjorde det verkligen och ja fick höra sen dan efter att mitt gäng inte hade varit med om nån så kul fest sen gymnasiet haha! så de var bra poäng! Vi hade så kul att vi nästan glömde bort att gå på krogen, men efter tolv drog vi ut och blev kvar där ute hela natten!


Kommentarer
Postat av: Linda

Vars tog ni vägen i lördags?

2008-11-03 @ 22:21:25
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag är också toksen med allt, jag förstår inte vart dagarna tar vägen... Ska du köpa valtra? Inte för inte som jag blir avundsjuk!

2008-11-03 @ 22:29:32
URL: http://livetpalandet.blogg.se/
Postat av: mli

Va fina Totte och traktorn var :D låter som värsta barnsagan hihi =) å vi måste festa igen snart =) ha så kul i lycksele, glöm inte att hälsa, och lycka till med prisdiskussionen! ;D kram

2008-11-04 @ 18:17:47
URL: http://zzzmli.blogg.se/
Postat av: Linda

Nja, Cleo var inte vidare kul, men förfesten var ju det iaf! :)

2008-11-04 @ 20:21:33
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/
Postat av: Linnea

haha jo;)Kommer nog få höra om min åkning ett bra tag framöver



Jo han har brunt mellan lång lockigt hår, riktig rolig och skämmtar hela tiden




2008-11-06 @ 22:09:00
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Linnea

haha jo;)Kommer nog få höra om min åkning ett bra tag framöver



Jo han har brunt mellan lång lockigt hår, riktig rolig och skämmtar hela tiden




2008-11-06 @ 22:09:21
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Cattis

Ja, nu verkar du lite udda - precis som du själv beskrivit dig. Det går ihärdiga rykten om att du är så desperat att du jagar en lyckligt gift flerbarnsfar...

2008-12-03 @ 13:14:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0