Decemberkalven!

Sent i december fick jag en riktig överraskning när jag körde ut avanten för att ströa i ett av uthusen, en alldeles nyfödd kalv låg där inne! Den mådde fint och kon var där och skötte om den.
Måste erkänna att ja inte alls hade koll på att den kossan skulle kalva...ja trodde hon var tom och har därför inte haft en tanke på att kolla juver osv. men hur kunde jag missa det? hur dålig koll har jag egentligen? Tack och lov bara att allt gick bra! Fick hjälp av pappa att bära in den lilla kraken, som ändå väger rätt mycke så vi fick hjälpas åt för att orka den. Kon följde snällt efter. Så nu bor de i en sjukbox inne i lagårn tills kalven hinner växa till sig lie sen får de gå ut igen :)



Nyfödd!



En liten kviga blev det =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0