Nelly börjar bli stooor!

image66
Min lilla valp börjar bli stor :)  Hon är i tonåren nu och är riktigt trotsig mest hela tiden. Och fruktansvärt ouppfostrad, tyvärr... Ja har inte hunnit med att gå nån kurs med henne. Funderar om jag måste ta mig tid till det nu efter alla kor har fått sina kalvar å det blir lite lugnare här hemma. Men vissa små framsteg i lydnaden lyckas vi med, de gäller att vara riktigt koncekvent och att berömma vid rätt tillfälle. Å visa vem de är som ska respektera vem! de är där de kan bli lite svårt ibland. Ja kan vara lite för snäll med henne ibland. 
Men ja minns att vi hade problem med Fanny, vår förra hund, oxå när hon var i tonåren. Ja minns att mamma och pappa var så less på att inte kunna kontrollera henne att de t.o.m. funderade på om vi skulle sälja henne. Men då sa jag stopp! Å de var väl tur! för när Fanny blev vuxen blev hon ju helt underbar :)
Så jag tror att allt kommer ordna sig ju äldre Nelly blir, men vi måste såklart  fortsätta kämpa för att få henne lydigare och gärna gå en lydnads kurs, för det skadar ju aldrig. För de är ju en ordentlig skillnad på en olydig hund på tjugo kilo och en på femtio kilo eller vad nu vågen kommer sluta på när hon är färdigväxt!

image67

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vilken fin bild! =) å hon har verkligen blivit stor.

2008-04-16 @ 20:15:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0