Så skönt!

Deklarationen för 2007 blev klar idag! Bokföringen var i sin ordning, men bokslutet och deklarationen fick Mats Fabrisius på hushållningen hjälpa mig med. De känns bra att en kunnig person kollar igenom så allt blir rätt!
Hela morgonen gick åt att sitta på hushållningen för mor å får skulle dit samtidigt och göra sin deklaration oxå så de tog ett tag.

Väl hemma gick ja raka vägen till lagårn, ja ville kolla en kviga som snart skulle få kalv och tur var väl det att jag gick dit direkt för hon hade börjat kalva. Men allt var inte som de skulle, kalven kom med bakbenen först. Ja har aldrig varit med om en sån förlossning så jag ringde pappa direkt. Han kom ut och hjälpte mig och snart hade vi fått ut kalven, dock baklänges, men ut kom den!  Är en sån speciell känsla att se kossan och kalven tillsammans precis efter födseln. Man ser riktigt vilket band de får mellan varandra och de är så mysigt att höra när de pratar lite dovt med varandra, man blir nästan lite rörd, så fint är det :)

Härligt med sol igen :) Nu kommer de att smälta fort!!
 Och de kan ju behövas! Kolla in bilderna, SÅ mycke snö!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0