Hoppsan!



den här synen möttes vi av igår. De var pappa som hade ställt traktorn med fulllastat tippvagn på min hagtråd till hästhagen så givetvis flyttade jag ekipaget så jag kunde stänga hagen. Sen parkerade jag traktorn på samma ställe la i handbromsen och en växel + satte en sten framför framhjulet, sen gick jag därifrån. Strax därefter hände detta... Suck!
Vi kopplade både 4300 an och deutchen och drog baklänges, men ekipaget gick inte att rubba! Till sist fick vi ta hjälp av en grävare som höll på med föräldrarnas nya tomt några kilometer från oss.



Vi försökte tippa av de tunga gruset, men de skulle vi inte ha försökt för då gick tipptuben sönder! Fatta vilken otursdag!






Tillsist när vi fick bort gruset som låg och tröck på med säkert 7 ton så fick vi loss ekipaget.



Väldigt behändig liten grävare! en sån skulle man ha :)



Simon var nöjd när han fick köra grävmaskinistens John Dyr (deere)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0