Blommor

Ja har aldrig sett en svärmorstunga blomma! Kan de göra det syrran? (syrran jobbar på växtriket, hon vet säkert)

image91
Mysko??

Tur att det finns en liten söt blomma som går att plantera ute fastän de på natten kan bli nån minusgrad. Nu försvann namnet på den blomman men så här ser den ut iallafall :)
image92
Planterade några sånna här så de ser lite mysigt ut på verandan. Blommor gör så mycket :)
Snart ska jag plantera sånna här uppe vid hästbegravningsplatsen oxå. Satte några på mina hästars gravar i höstas och tydligen brukar sånna här komma pp igen där man sätter dem så jag hoppas det kommer börja blomma sånna till sommarn.

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, ne vad kul, så hade du också gjort ett inlägg med bilder på två blommor! :P Den var fin den första iaf. :) Och den andra ser ut som min, fast jag har mindre blommor. Penseér(?) heter dom väl?

2008-05-14 @ 19:20:49
URL: http://liiindaaaa.blogg.se
Postat av: Emelie

Wow! Har aldrig sett svärmors tunga blomma jag heller! Förrän nu! Läste i min krukväxtbok här att blommorna doftar fantastiskt så passa på och njut!! =) Vad duktig du är, det där har jag aldrig lyckats med =) Penséer är det du har på verandan iaf precis som Linda säger =) Vad fint det är med blommor mot en röd husfasad... =) Vi ses ju på söndag! Kramar

2008-05-20 @ 23:43:17
URL: http://zzzmli.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0