Svartfot "svartis" kalv

Ja när ska Svartis få sin kalv? Ja har trott att hon ska få när som helst i flera veckor nu. juvret är smockfyllt med mjölk så snart kommer lilla kalvingen =)  är lite lur på att hon får tvillingar, de har hon fått tidigare för två år sen.

image113

Håller koll på gamla gummsan, ja vet att hon egentligen skulle klara att få kalven själv men ja vill vara me ifall att hon skulle få tvillingar igen för sist så överlevde inte en av kalvarna pga att vi var för sent ute med att hjälpa henne  =(  de får inte hända igen! Så nu springer jag ut stup i kvarten för att kolla henne. Simon tycker ja överdriver, men hellre kollar jag för mycke än för lite.  De äldre korna brukar ju klara av kalvningarna hur bra som helst, de är kvigorna som kan ha lite problem, men helst vakar jag över alla födslar så att allt går bra.
Kanske skulle döpa om mig till kalvmorska :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0