Tjurjobb

De flesta killar tycker nog att tjurar som får gå med kor hela sommaren har ett riktigt bra sommarjobb, men förra året hade nog vår tjur lite jobbigt. De märks för han har inte hunnit betäcka alla kor på första brunstsvängen han har haft alldelens för fullt upp.. så nu har det varit ca en månads uppehåll på kalvfödandet. hälften av kalvarna har kommit resten väntar jag nu otåligt på. De kommer dröja flera veckor innan alla har kommit för några kor har långt kvar. Men de är väl så de är helt enkelt.. tydligen ska man helst ha två tjurar om det är en ungtjur som ska betäcka för att vara säker på att alla blir dräktiga under samma period. Men jag är ändå nöjd med tjuren, han har gett fina kalvar och i det stora hela tycker jag årets förlossnigar har gått bättre än förra året då vi hade en annan tjur. Jag tror den tjuren gav större kalvar. Än så länge har bara 12 kor av 31 kalvat. Så de är ju några kvar.

image116

Ja vet, dålig bild men så här ser iallafall unge herr Caesar ut. Ja hade hellre velat att han hette sylvester eftersom han far hette Rambo hehe.


image115

En av Caesars avkommor, grymt söt!

Kommentarer
Postat av: Tess

Guuud, vad söta! :D

2008-05-21 @ 12:28:55
URL: http://runnergirl.blogg.se
Postat av: M a m m a . J e s s i c a

Men vilken riktig sötnos =)

2008-05-21 @ 12:44:39
URL: http://jyees89.blogg.se
Postat av: Lena

Jodå, det stämmer att jag arrenderar mark o stall men driver besättningen som är under uppbyggnad. Pappa minskade ner på dikorna under sina sista år men nu är dom på väg uppåt igen :)

2008-05-21 @ 13:45:26
URL: http://livetpalandet.blogg.se
Postat av: Linnea

Gud så sööt :)

2008-05-21 @ 20:07:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0