LRF ungdomsträff

Sådär, nu har jag varit på min första lrf träff. Jag blev förvånad över hur många det var som hade anmält sig till träffen, vi var närmare trettio stycken i väldigt blandade åldrar. Träffen började med ett studiebesök på en mjölkgård i piteå, där fick vi fika och sen smörgåstårta. Sen åkte vi vidare till pite havsbads hotell för årsmöte. Jag blev invald i styrelsen så nu har jag chansen att vara med och påverka och så får jag hänga med i vad som händer i lrf branchen. Kan nog bli rätt kul ändå. Efter årsmötet var det dags för bad och sen middag och show på kvällen.

Fick ju äntligen träffa Elin, en tjej som jag lärt känna via bondeliv.se och hon var precis så trevlig och glad som jag hade hoppats på, så vi kom bra överrens direkt :)  Delade rum med henne så vi hade vår egna lilla förfest efter årsmötet. Tog oss en liten stänkare innan vi gick för att bada och sen efter badet när vi skulle göra oss festfina kom även Linda och Edita och förfestade. Lagomt lulliga gick sedan hela tjejgänget ner till grabbarna som busvisslade när vi tågade in i baren haha förstå vad vi mådde gott :) 
Sen var det julbord!  jag som hade längtat så efter julmat! Min tallrik var så fullproppad att det hade ramlat av mat om jag hade lastat på nå mer. Supergott var det! Satt där och surrade kring runda bordet, sen började Elin å jag gå till baren med jämna mellanrum. Fick med oss några av killarna på nån av svängarna, men annars var det vi som var kungarna i baren haha. Gjorde det stora misstaget och hade med mig mitt kontokort och jag kan säga det att jag vill inte veta hur mycke pengar som gick den kvällen!  Ångest! :) 
Slutet på kvällen har jag som vanligt lite svårt att minnas helt och hållet, men elin sa nånting om armbrytning och krypande i hotellrummet och de låter väl som nånting jag skulle kunna tänka mig att jag skulle kunna ha varit med på...hmm haha ja så kan de gå.

Vaknade dan efter i strumpbyxor och bh och smink under ögonen och tänkte , herregud så bakis ja kommer bli...  Men tro de eller ej, jag blev aldrig bakis. Å de är ta mig f'*n obegripligt!  Kan de vara så att julmaten räddade mig??
Efter utcheckningen ville en att jag skulle komma och blåsa i alkolåset i hans bil bara för att se hur påverkad jag fortfarande var. Ja blåste och döm om min och de andras förvåning när testet visade att jag var godkänd. klockan var ju bara strax efter elva och jag var redan körklar!?  Vi kunde snabbt konstatera att om t.o.m. jag blåste godkänt så kunde nog alla med gott samvete sätta sig bakom ratten och köra hem haha.

Det var den träffen det... Jag är iallafall helnöjd. Tycker det var en bra planerad träff, behövs fler sånna! är så kul att träffa folk i samma branch :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Du får börja äta julmat varje gång du festat kanske. ;p

2008-12-01 @ 12:47:20
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag ska sätta upp bilder sen, fick en skitfrän frisyr! :)

2008-12-01 @ 12:48:18
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Ne, hon satte ju bara upp håret. :) Hon drog över all min lugg till ena sidan så jag såg ingenting på det ögat. ;p

2008-12-03 @ 11:37:06
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/
Postat av: Emma

alkis ;)

2008-12-04 @ 08:28:31
URL: http://inteda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0