Uppdatering

Nu var de ett bra tag sen jag uppdaterade min blogg.... ja har inte varit så flitig på att sitta vid datorn sen kattungarna kom, ja fastnar som alltid hos päronen och myser med kissemissarna efter att jag är klar med lagårn och stallet om kvällarna. 
Sen kl elva börjar ju dubbelavsnitten av sex and the city sista säsongen å jag har missat många av de avsnitten så då sitter jag fastklistrad i soffan. Älskar de där gänget, de är så roliga på sitt sätt alla fyra. De får mig alltid att tänka på mina närmaste vänninor och hur mycke de betyder för mig även om vi ses allt mer sällan. Det betyder så mycke att träffas ibland iallafall :) 

Interflora har fått köra två svängar till västmark för att jag har en hemlig beundrare som saknar mig.

  Så vackra!

Jag tror jag har fått årets sista kalv, den kom just i början av september.  Väldigt sent, men de kan inte hjälpas. De var tungt för ungtjuren att hinna med alla under samma tidpunkt förra sommaren så då blev de så här. Kan hända att min största ko "Buffeln" får en kalv oxå men de är lite svårt att säga om hon är fet av betet eller om de finns en kalv där inne i maggen, men om jag inte inbillar mig så tror jag hon har fått lite större juver oxå.. så vi får se va som händer.
Kalven som föddes var den 28:e  så nu har jag många småttingar!  
  
 Nyfödd! 



Har även plastat årets sista bal!! Hurra! Jag får ont i ryggen av att bara sitta i fiaten, stolen måste bytas till nästa år!

  Slutplastat för i år!


Syrran har provkört Valtran som jag fått låna hem (demotraktor 2)  :) här ska provas många innan jag bestämmer mig =P   Visst e hon ball som våga prova den! Tycker ja iallafall!  

Har som fastnat för den här Valtran, de är en N92  4 cylindrig 101 hästar. Tyvärr fungerade inte turbon som den skulle när jag lånade hem den så nu är den på rep, sen får jag låna den i slutet av september igen! Med fungerande turbo. Så kul!


  Så nu har jag fått med lite uppdatering :) 

Här kommer en liten bild på brorsan å Linnos lilla traktortjej som gillar att följa med och åka :)

Ebba
 
 

  i morgon sprider ja skit med mitt oljeläkande härk-gödselvagn. Skulle behöva repas på direkten, men va f*n ska ja göra, skiten måste ju ut så vi kan plöja....

Ska jobba som bara den sen på fredag blir det ikea i happis med Linda =D  Kuuul!  hoppas vi hittar några fina skor på skopunkten oxå :)

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag vet inte om jag ligger före egentligen, jag har fortfarande min andra skörd kvar. Det har varit tröstlöst nu en tid med bara regn och regn. Fast i dag får jag hämta nya slåtterkrossen så förhoppningsvis får vi av det sista till veckan och att tröskan kan få rulla :) Jag håller till i Nordanstigs kommun.

2008-09-11 @ 09:23:40
URL: http://livetpalandet.blogg.se/
Postat av: Linda

Vad har du för beundrare nu då? ;)

Du får skvallra till mig imorrn, kommer bli kul kul! Vi hörs nog ikväll! :)

2008-09-11 @ 12:41:19
URL: http://liiindaaaa.blogg
Postat av: Linnea

Äntligen en efterlängtat blogg;)

Så söt bild på Ebba<3

2008-09-11 @ 18:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0