Jennatösen

Totte åkte hem i lördags =(



Och så kom Jennatösen

 

Bilderna är tagna med mobil, kommer fler "finare" sen när jag hunnit fota lite!

Rolle å Tösen kommer bra överrens, men tyvärr håller hon sig för sig själv då hon tydligen är van att vara hackkyckling.
Rolle försöker snällt närma sig henne och vara go, men hon bara går iväg om han blir för närgången. Hoppas på att en vacker dag se dem klia mankarna på varandra så att Rolle får sin närhet som han är van vid. Han får ge Tösen lite tid bara!  Betet har börjat ta slut så jag stödutfodrar med hö i en skottkärra och de kan äta tillsammans ur den så han får ju komma ganska nära henne iallafall.

Tyckte jag kände igen namnet på Tösens pappa som heter Slogum Tor....så jag ringde Heidi och frågade henne vart jag kunde känna igen det från (hon känner till en del nordisar) det visade sig att Tösen är halvsyster med hennes nordsvenska sto Torfröken! De har samma pappa, så de var därifrån jag kände igen Slogum Tor då Heidi en gång i tiden hade Torfröken inhyrd hos oss!

 


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad fin hon var!

2009-08-18 @ 21:02:42
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Hej!

Tösen kan vara lite svårflirtad men när man väl lär känna henne är hon hur go som helst.

Har mailat dig ang Tösen:-)



/Ulle

2009-08-19 @ 06:32:08
Postat av: mli

så fin och vilket kul sammanträffande!! =) idag har jag kört traktor förresten hihi..

2009-08-19 @ 19:59:00
URL: http://zzzmli.blogg.se/
Postat av: Marie

Men åh hur lyckas du få tag i dessa pållar? Jag är ute efter en trygg nordis men de växer inte på träd:/

2009-08-23 @ 22:15:33
URL: http://lappurlivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0