Hmmm

Ja överlevde tandoperationen... trots att ja fick för liten dos lugnande och var medveten om precis allt som hände.
De gick ganska bra ändå tycker jag. Trodde ja skulle ha mycke ondare efteråt oxå, men jag har knappt haft nån värk alls.
Däremot har jag haft riktiga hamsterkinder! Har en riktigt ful bild på mig, men den tänker jag inte visa offentligt. Å med kinderna å min fåniga lugg så såg ja mest ut som en småfet ronja rövardotter. Skönt att de äntligen börjar bli normala.

Idag vaknade jag av att grannens hund skällde. Kom på ganska snart att mina katter inte kommit in innan ja somnade så de var alltså ute med grannens hund som de är livrädda för. Gick för att släppa in dem, men ingen kom. Kollade yrvaket ut genom fönstret å där var han.. högst upp i en björk. Lilla smirre..... De var bara att klä på sig och traska ut och locka på honom. Tror aldrig ja har hört honom så pratsjuk nånsin. tillsist kom han ner. Han var bara för söt när han satt där uppe.

 


Var med Oskar på bonde-ride till jakobssons i bälinge idag, de var hur trevligt som helst och kul att se Mickes nya jobb! 
Sen blev de en snabb hamburgare å sen tandläkaren och plocka ut stygnen ur munnen. 
Hann jobba lite på eftermiddan å sen for ja till kjell Nilsson och fick hjälp med lite papper som jag hade lite frågetecken kring. Det handlar om Smak, jag ska certifiera mig.... Ännu mer regler å elände å jobbiga uppgifter att fylla i, men va fasen ska man göra... vill ja ha ut fullt ekologiskt stöd så måste jag ju certifiera mig.
Ja tror jag ska skaffa mig en rosa liten dagbok med fjädrar och papilljotter kring låset och ha den i traktorn och föra dagbok på varenda meter jag kör, varenda liter i skittunnan som ja kör ut, hur många ärtor de är i min ekologiska ärtsäck, hur många varv valsarna snurrar på fastgödselspridaren innan den  är tom... nä men seriöst, ja blir tokig på allt som ska dokumenteras för att man ska få vara bonde nu för tiden. 

Rosa dagbok står högst upp på inköpslistan. 

Nä nu måste ja sova. 

                                  


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag tror bestämt att jag vill ha en röd bok som matchar min traktor ;)

2009-03-18 @ 06:51:48
URL: http://livetpalandet.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, vad söt du är gumman! Jo jag vet att det inte märks så det är ju därför folk tycker man är mesig, men jag vet ju hur jaq brukar se ut så det är ju jag som märker det. Men men, jag har ju ett tag kvar till Beach 2009 iaf, bara kämpa på! :D

Kram tjockis! ;)

2009-03-18 @ 10:48:41
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Eller jag kanske ska kalla dig min hamster! :D

En söt hamster. ;)

2009-03-18 @ 10:50:32
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/
Postat av: Sandra

Varför bestämde du dej för SMAK?Bara nyfiken eftersom vi oxå ska certefiera oss nu..Hade bra!

2009-03-20 @ 15:47:47
URL: http://vastanalantbruk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0