Länge sen sist

Har inte bloggat sen i påskas!  Va har då hänt, jo en massa som vanligt. Till att börja med så har micke varit och grävt hos oss. Vi håller på att restaurera betesmark och där har micke fått dika runt ett skogsområde som nu är ett kalhygge där korna ska få gå och göra fint. I veckan ska jag dit och sätta upp hage. kommer gå mycke tråd och stolpar för jäklar vilken hage det kommer bli. Har fått arrendera ängsmark som ansluter till betesmarken och allt gränsar till västmarkssjön så det kommer bli en kanonhage! korna kommer älska den!  Men jäklar så mycket jobb jag har framför mig med all sly och annat som ska röjas bort!


Micke (grävmaskinisten)


Farsan med motorsågen i högsta hugg!

Dikesjobb på olika ställen där de behövde snyggas till.


Vårbruket har satt igång.


Lrf gänget från sthlm var uppe i norr då var en kväll med vårt gäng inbokat. Blev en midddag på waldorf, bowling och sen ut på allstars och sen Olivers. Själv var jag skötsam och for hem innan olivers :) Kul kväll var det, men synd att de inte var nån tjej med från sthlm. Tydligen hade de inga kvinnliga bönder med i ungdomsgänget. Så de var bara jag och Elin å 23 killar....

Lrf har hållit en massa kurser för oss nyinvalda så jag har hunnit vara på en del sånna. Fick även Berhnard Ekström stipendiet å var med på en hemsk bild i land.

Va har mer hänt...

Kviggänget är ute på bete, likaså ungdjursgänget så nu är det bara korna som är kvar hemma på gården.
De ska ju så småningom ut på nya betet, men först får de nog gå på ängarna kring gården, så jag har massor av hage att bygga!






Ebba bakom ratten i valtran :)


Nelly har börjat bada igen (sommartecken)

Kommentarer
Postat av: mli

vad fina bilder =) måste nog köpa mig en systemkamera jag också =)

2009-05-31 @ 12:15:58
URL: http://zzzmli.blogg.se/
Postat av: Linnea

Så fina bilder:D

Längtat efter blogg inlägg från dej ett långt tag nu:P



2009-06-01 @ 23:33:16
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Fred

Tjenare!



Kul blogg. Roligt att se att det är någon till som trotsar strömmen i norrland och nyodlar lite. Har själv fixat till ett par bitar, men j-lar vad med jobb och tid det tar.



Är du nöjd med nya valtran?. Köpte själv en N141 för jul. Hittills mycket nöjd, går som en klocka.

/Fred

2009-06-26 @ 13:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0