Nya traktorn

Jag har bytt in min "gamla" traktor och köpt en steglös Valtra Direct N 142.  Den öppnar dörrar för framtida entreprenadprojekt som vi funderar på. Min förra var snäppet för liten för sånt jobb. Den här traktorn har all utrustning vi behöver, är utrustad med hyttfjädring och framaxelfjädring som faktiskt känns som ett måste här efter vägarna vi färdas på, det hade inte min förra traktor. Den har eco driving vilket innebär att traktorn jobbar med låga varvtal, det är nånting jag är riktigt nöjd med för det skiljer massor från min förra valtra som nästan alltid var uppe i höga varv.
Lastaren går att ställa in i olika snabbhetsgrader och fastän man står still eller kör sakta med traktorn så höjs varven då man rör joysticken, medan man själv bestämmer körhastigheten. släpper man gaspedalen stannar traktorn även i lutning. Kändes väldigt skumt första veckan men nu börjar man komma in i körsättet och den känns hur bra som helst. 

  


Kommentarer
Postat av: Jenny

haha...wow till o med traktorer ser ut som värsta racearna nu för tiden =)

2010-03-17 @ 19:55:47
URL: http://jennysdagar.blogg.se/
Postat av: Peter Sundström

"gogglade" på Valtra Direct för att få lite synpunkter inför ett ev. köp....och hamnade här. =) Så om du har tid så kan du väl slänga iväg ett "mail". Vore kul att höra lite om vad ni tycker.

Lycka till med Valtran!

2010-04-08 @ 12:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0